Διόρθωση άνω χείλους μέσω της διόρθωσης των δοντιών

 

Το στόμα στο σύνολο του (μέγεθος σε σχέση με το πρόσωπο , κλίση , χείλη , δόντια κλπ) αποτελεί τον πιο σημαντικό παράγοντα έκφρασης του προσώπου. Έχει εκτιμηθεί ότι το στόμα αποσπά το 80% της προσοχής των συνομιλητών μας. Γι' αυτούς του λόγους αντιλαμβανόμαστε το πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει συμμετρία , στο στόμα στις κινήσεις αλλά και στις εκφράσεις του. 

Είναι εντυπωσιακό το πόσο επηρεάζεται η θέση και η κίνηση των χειλέων από τα υποκείμενα δόντια. Ένα ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί και το περιστατικό που παρουσιάζουμε = 

 

 

 

 

Μας δημιουργείται η εντύπωση ότι για τη θέση του άνω χείλους ίσως να φταίει το μέγεθος του. Ότι δηλαδή είναι μικρό και γι' αυτό και δημιουργείται αυτή η αντιαισθητική απόσταση με το κάτω χείλος σε θέση ηρεμίας όπως η ανωτέρω φωτογραφία.

Όμως αυτό δεν ισχύει.

Στην πραγματικότητα αυτό που συμβαίνει είναι ότι λόγω του ότι η θέση των προσθίων δοντιών της άνω γνάθου , είναι πιο μπροστά από ότι θα ήταν το ιδανικό. Επίσης η κλίση τους είναι πολύ έντονη προστομιακά , κάτι που επιτείνει την πίεση στο άνω χείλος.

Αυτά γίνονται εύκολα αντιληπτά στην κάτωθι προφίλ φωτογραφία του στόματος :

 

 

Αυτή ακριβώς η θέση και κλίση των δοντιών προκαλεί ελαφριά πίεση στο εσωτερικό του άνω χείλους. Αυτή η πίεση ασυναίσθητα προκαλεί το διαρκή σπασμό των μυών του χείλους , μία κατάσταση που με τη σειρά της , οδηγεί στην εικόνα του μικρού χείλους και στο μόνιμα ανοικτό στόμα.  

Έχει φανεί και αποδειχθεί σε πολλές περιπτώσεις , ότι = εάν καταφέρουμε και αφαιρέσουμε αυτή την πίεση από το εσωτερικό του χείλους θα μπορέσουμε να χαλαρώσουμε τους μύες του , και να οδηγήσουμε σε χαλάρωση του χείλους με αποτέλεσμα να ξαναπάρει τη σωστή θέση και μέγεθος του με ευεργετικά αισθητικά αποτελέσματα για το πρόσωπο του ασθενούς. 

 

Στο συγκεκριμένο περιστατικό , ακολουθήσαμε αυτό το μοντέλο θεραπείας.

Όμως μια γενικευμένη περιοδοντίτιδα που υπήρχε (η οποία οδήγησε στην μετακίνηση των δοντιών) , θα έπρεπε πριν από όλα να θεραπευθεί.

Έγινε λοιπόν παραπομπή σε περιοδοντολόγο και μετά την περάτωση της θεραπείας της περιοδοντίτιδας μπορέσαμε να προχωρήσουμε στην προσθετική αποκατάσταση των δοντιών. 

Το πρώτο που κάνουμε σε ιδιαίτερες περιπτώσεις όπως αυτή είναι η αποτύπωση και η κατασκευή εκμαγείων μελέτης. θα ακολουθήσει η κατασκευή μεταβατικών (προσωρινών) αποκαταστάσεων.

Εκτός των γνωστών λόγων που είναι = 

α. Η εκτίμηση της αισθητικής 

β. Η προσαρμογή στην νέα κατάσταση 

γ. Η αισθητική 

δ. Η δοκιμή της σύγκλεισης 

ε. Η δοκιμή της φώνησης , 

στην περίπτωση αυτή θέλαμε να δώσουμε και χρόνο στο χείλος να χαλαρώσει και να μας δώσει ένα πρώτο δείγμα της βελτίωσης της εικόνας του. 

 

Γι' αυτό και η χρήση των μεταβατικών (προσωρινών) αποκαταστάσεων φτιαγμένων με βάση κέρινα ομοιώματα των τελειωμένων εργασιών , είναι πολύ σημαντική και απαραίτητη =

 

 

 

Αφού περάσει ικανό χρονικό διάστημα , για τη χαλάρωση του χείλους , τότε προχωράμε στην δοκιμή του μεταλλικού σκελετού της εργασίας = 

 

 

Στη συνέχεια ακολουθεί η δοκιμή της πορσελάνης όπου θα συνεκτιμηθούν , όλοι οι παράγοντες για μια επιτυχημένη προσθετική αποκατάσταση , όπως η εφαρμογή , η σύγκλειση , η αισθητική , το μέγεθος , το χρώμα και η φώνηση = 

 

 

Κάνουμε τις απαραίτητες μικροδιορθώσεις και όταν είναι όλα εντάξει προχωράμε στο φινίρισμα και γυάλισμα της πορσελάνης. Η τελική εικόνα του  στόματος όπως και η θέση του χείλους αφήνει ιδιαίτερα ικανοποιημένη την ασθενή

 

 

Να αναφέρουμε ότι η συνολική θεραπεία πήρε αρκετό χρονικό διάστημα (μαζί και με τη θεραπεία της περιοδοντολόγου).

Αξίζει να παρατηρήσουμε ότι στις φωτογραφίες αποτυπώνεται η σταδιακή χαλάρωση του άνω χείλους , από τη στιγμή που αφαιρέθηκε η εσωτερική πίεση από τα δόντια πάνω του. Η διαδικασία αυτή δεν γίνεται γρήγορα , θέλει χρόνο , αλλά το τελικό αποτέλεσμα  δικαίωσε τις προσδοκίες τις δικές μας , αλλά πάνω απ' όλα και της ασθενούς

 

 

ΠΡΙΝ

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

ΜΕΤΑ

 

 

 

    

 

  

 

 

 

 

 

 

 

Εάν έχετε οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία ,

μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου.

Ευχαριστώ

Ε. Λ. Καστρίτης